BLOGS OVER AANPAK EN AANBOD
Verrijking die altijd werkt??!!
Dat willen we allemaal wel toch? Wij zien om ons heen dat veel scholen en kinderopvangorganisaties druk bezig zijn om passende verrijking aan te schaffen en in te zetten. Wat passende verrijking is, dat wordt vaak gevraagd. We zullen in deze blog proberen antwoord te...
Eerste hulp bij Sinterklaas
Gevoelig omgaan met spannende gebeurtenissen. ……en dan is het alweer herfst. De tijd van storm, nazomerdagen en vallende bladeren. De herfst is ook de tijd van het feest van Sinterklaas. Een feest waar niet ieder kind blij van wordt en waarbij je als ouder en...
Hoe weet je of je passend onderwijs biedt?
Wat merken we toch vaak bij trainingen dat leerkrachten een hele sterke wens hebben om goed werk te verrichten, ook voor de hoogbegaafde kleuters. We horen ook dat leerkrachten stress ervaren omdat ze niet weten wanneer hun onderwijs passend en goed is voor deze...
Onderwijs hoeft niet tussen 4 muren!
Buiten zijn, buiten spelen, buiten activiteiten doen, buiten les krijgen: buiten zijn geeft je oneindig veel mogelijkheden en voordelen voor je onderwijs. Denk maar eens aan de luchtkwaliteit. Hier is veel over te doen, vooral in de oudere schoolgebouwen laat de...
Een rijke zomer
Verrijk je buitenspel en geniet van de nieuwsgierigheid die er bij veel kinderen vanaf zal spatten.
12 tips bij ontwikkelingsvoorsprong
“Zeg, hebben jullie een poster met tips of zoiets voor aan de muur of op de koffietafel? Dan kunnen alle gasten er één meenemen. Zo wordt minder snel vergeten wat écht belangrijk is om te weten.” Mooie vraag natuurlijk, van de organisator van een lezing over...
Wel of niet versnellen?
Versnellen is een onderwerp waarover veel discussie bestaat. Is het nu goed of juist niet? En als je tot versnellen overgaat, hoe onderbouw je je beslissing dan? In deze blog hebben we het over versnellen in de vorm van eerder doorgaan naar de volgende groep. Een...
Ken je dat kind? – Miskend talent
Ken je dat kind, zo’n meisje dat heel veel weet en overal een aanvulling op heeft. Leuk al die kennis, maar ze kan nooit iemand anders aan het woord laten in de kring. Ze kan gewoon niet op haar beurt wachten. Cindy (3,5) komt binnen met haar moeder. Nassir (3) staat...
Ontwikkelingsvoorsprong begeleiden in je groep
Je hebt een stevige basis van kennis en ervaring op allerlei gebied. Toch heb je wel eens een kind in de klas wat je niet kan peilen. Een kind dat wisselt qua gedrag, resultaat, gemoedstoestand. Een kind waar iets mee is maar je weet niet wat. Een kind waarvan je...

"Bedankt voor alle inspiratie en creativiteit. Kinderen groeien hiervan!"
een nieuwsbrieflezer
